Interactieve werken CMD’ers in museum

Het museum had Avans gevraagd of studenten iets konden verzinnen om grafische vormgeving toegankelijk te maken voor kinderen. Daarom werkten de tweedejaars de afgelopen weken aan machines die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. Niet alleen interactie was belangrijk, maar ook educatie en kennis van grafisch ontwerp.

Zo maakten de studenten bijvoorbeeld een machine waarmee de kinderen logo’s in de verkeerde kleuren zien. Zij moeten die vervolgens in de juiste kleuren spuiten. Daaraan kunnen kinderen zien hoe goed een logo onbewust in het geheugen blijft hangen.

Reageren op zintuigen

De apparaten die de studenten hebben gemaakt, reageren op de gebruikers. Niet via een muis of toetsenbord, maar door middel van ‘natural interaction’. Die techniek zorgt voor een nieuwe vorm van interactie tussen mens en machine via verschillende zintuigen.

Alle installaties zijn op vrijdag 19 juni van 13.00 tot 17.00 uur te zien op Avans aan de Lovensdijkstraat in Breda. Daar maakt het museum bekend welke werken binnenkort in het museum te zien zijn. [EvG]