Logeren in Tilburg

De overnachting is onderdeel van de promotiecampagne ‘Thuis in Tilburg’ meldt Univers, het weekblad van de Universiteit van Tilburg.

Noordstraat

Charlotte Visser, projectleider van de campagne vertelt in Univers dat scholieren uit heel Nederland een dag of nacht student kunnen zijn. In een studentenhuis in de Noordstraat in Tilburg wordt een kamer vrijgehouden.

Gewoon studentenleven

Vier studenten ontvangen de scholieren en laten hun gewone leven zien. ‘Ze gaan naar een hockeywedstrijd of naar een avond van studentenvereniging Plato’, vertelt Visser.

De campagne Thuis in Tilburg  duurt bijna drie jaar en kost zes ton. De gemeente Tilburg betaalt drie ton, de Universiteit van Tilburg, Fontys Hogescholen en Avans betalen de rest.

Studentenstad

Reden van de promotie is de sterke vergrijzing van Brabant waardoor het aantal potentiële studenten uit de regio daalt. Ook staat Tilburg onder scholieren niet bekend als studentenstad, terwijl studenten heel enthousiast zijn over de stad. [MK]