Massaal Tilburgs zing- en drinkfestijn

Een cantus is een oude maar nog steeds erg populaire studententraditie. Er wordt samen gezongen aan lange tafels, onder het genot van een drankje. Nummers die tijdens een cantus worden gezongen zijn onder andere: Malle Babbe, Jan Klaassen en Land van Maas en Waal.

Nederlandse primeur

Naar verwachting zullen ruim duizend studenten gezamenlijk liederen zingen en het glas heffen op het Heuvelplein in Tilburg. Vanwege dat massale karakter is de cantus een Nederlandse primeur. Op kleinere schaal is al vaker een cantus gehouden in Nederlandse steden waaronder Tilburg.

Voorverkoop

Vanaf 28 mei kunnen studenten een kaartje kopen voor het nieuwe evenement . De kaarten kosten 12,50 euro per stuk en zijn inclusief consumpties en een liederenbundel. De kaarten zijn verkrijgbaar bij verschillende studenten-, studie- en sportverenigingen en bij verkooppunten op de universiteit en de hogescholen. Met het evenement wordt tevens een goed doel gesteund. Per verkocht kaartje gaat 1 euro naar de Stichting Broodnodig van Pater Poels.

Meer informatie over het evenement en verkooppunten voor toegangskaarten is te vinden op: www.tilburguniversitycantus.nl.  De cantus wordt georganiseerd door de Stichting Tilburg University Cantus om het nieuwe studiejaar te openen en Tilburg als studentenstad op de kaart zetten. [AR]