Open avond Avans succesvol

Avans verwelkomde in totaal 3164 bezoekers gisteravond. Dat zijn er 816 meer dan vorig jaar. De Hogeschoollaan in Breda kreeg 1387 aankomende studenten op bezoek, in vergelijking tot 781 vorig jaar. Op de Onderwijsboulevard in Den Bosch kwamen 251 bezoekers meer langs.

‘Alle opleidingen waren vertegenwoordigd, maar vooral de deeltijdopleidingen kregen veel aandacht van de bezoekers’, vertelt Houda Korchi van de Dienst Marketing, Communicatie en Studentzaken in Den Bosch. Waarom er meer aankomende studenten geïnteresseerd zijn in Avans is niet helemaal duidelijk en zal waarschijnlijk blijken uit een evaluatie.

Kunstacademies

Alleen in Tilburg waren er tien bezoekers minder dan vorig jaar. Bij de kunstacademies in Breda en Den Bosch was eveneens een terugloop van het aantal bezoekers te zien. Dit komt waarschijnlijk doordat de inschrijving voor het selectie-
assessment van komend studiejaar sinds 16 mei gesloten is. Studenten kunnen zich nu alleen aanmelden voor het studiejaar 2010-2011.

Aankomende studenten die hun telefoonnummer gisteren achterlieten ontvangen vandaag een berichtje met een bedankje. Tevens worden zij gevraagd om de bezoekersevaluatie in te vullen die ze per mail ontvangen. [MK]