Terug naar overzicht

Opleiding ABC goedgekeurd

Dit schooljaar was al met ABC gestart als major binnen de Academie voor Marketing. ‘Het nieuws komt precies voor de open avond op 10 juni. Dat is wel perfect, we hopen dan nog veel mensen te kunnen interesseren’, zegt coördinator Marjolein Schooleman.

Bossche bollen dus, voor alle ABC-studenten. Om twaalf uur moesten ze vandaag verzamelen in hun studieruimte, de Factory, in de Bossche kunstacademie. Waarvoor wisten ze niet, maar Schooleman had goed nieuws. ‘Ik kreeg het bericht gisteravond van de Raad van Bestuur. Oh man, ik begon meteen op de tafel te trommelen’, glundert ze. ‘Ik heb toen meteen alle teamleden gesmst.’

Enorme beloning

Ze pakt de zes dikke boekwerken nog maar eens uit de kast. De aanvraag plus vijf boeken aan bijlagen als onderbouwing. ‘Het is een ongelooflijke erkenning. Het is moeilijk om zo’n aanvraag te schrijven, de criteria waaraan nieuwe opleidingen moeten voldoen zijn erg streng. Niet gek, want dat voorkomt een boel vage opleidingen. Het feit dat we aan de criteria voldoen is een enorme beloning voor keihard werken.’

Volwaardige opleiding

Nu mag ABC zich een volwaardige opleiding noemen met een eigen crohonummer, een registratienummer voor opleidingen. De vierjarige bacheloropleiding combineert creativiteit met zakelijkheid. Studenten leren trends te zien en nieuwe ontwikkelingen te ontdekken. Ze krijgen vakken als marketing, communicatie en design.

Op de website zijn voorbeelden terug te vinden van het werk van de huidige studenten, met onder andere een innovatieve modeshow van Viktor & Rolf en een lijst van de top vijftien coolste trends. [EvG]

 

 

Meer lezen?