Studentenvereniging Bredase ICTers

Student Bedrijfskundige Informatica Rudy van den Boer is sinds een week bezig de vereniging vorm te geven. ‘Wat is nu studeren zonder een studentenvereniging? Dat hoort wel een beetje bij het studentenleven’, vindt hij. ‘Een beetje student zit erbij.’ Zelf zit hij ook in de organisatie van het introductiekamp. ‘Daar ga ik meteen actief leden werven’, lacht hij.

Zeventig procent

De afgelopen maand hielden de studenten uit de academieraad een enquête onder de studenten van de AIB. Alle eerstejaars tot en met derdejaars vulden deze in. Daaruit bleek dat zo’n zeventig procent in bleek te zijn voor een studentenvereniging of studievereniging op hun academie.

Feesten het belangrijkst

Dat gaat dus een studentenvereniging worden. ‘Dat willen de meesten’, verklaart Van den Boer. ‘Studievereniging klinkt ook zo saai. We gaan ook wel workshops met gastsprekers organiseren, maar feesten is het belangrijkst.’ Een groep van vijf studenten heeft de taak op zich genomen om het bestuur te vormen. ‘We gaan nu kijken wat iedereen wil. Komend schooljaar gaan we beginnen.’ [EvG]