Eerste Pabo ambassadeur benoemd

Dit jaar benoemt de Pabo in Breda voor het eerst een ambassadeur om het imago van het beroep van leraar basisonderwijs een impuls te geven. De opleiding wil trots zijn op het beroep en op de opleiding.

Tien

De Jonge studeerde cum laude af en kreeg voor haar afsluitende stage zelfs een tien. Haar afstudeerbegeleider Raoul Bongers roemde De Jonge in zijn toespraak om haar oplossingsgerichtheid, daadkracht en positieve uitstraling.

Docenten van de opleiding werden opgeroepen om studenten voor te dragen die zowel in studieresultaten als in gedrag de opleidingsvisie van de Pabo vertegenwoordigen. In deze visie wordt de leraar gezien als onderzoeker en ontwerper. De leraar draagt bij aan vernieuwing van onderwijsactiviteiten. [MK]