Eindexpositie CMD in De Halte

De expositie van het eindexamenwerk is voor het eerst verplicht gesteld door de opleiding. Hierdoor is het werk van liefst tachtig studenten te zien maar ook te beleven. Bezoekers worden namelijk uitgenodigd om alle interactieve installaties zelf uit te proberen. De studenten koppelen creativiteit aan techniek en communicatie.

Virtuele maquette

Zo hebben zij een virtuele maquette van de Bredase binnenstad gemaakt. Daarop kunnen wachtende reizigers precies zien waar de bus zich bevindt. Verder is onder andere de film Eros van student Tom Geraedts is te zien. Daarin worden animatie en graphic design door elkaar gemixt. De film geeft een intens beeld over de belevingswereld van een blinde jongeman.

Beeldhorloge

Studenten Aukje Wielens en Lianne van Thuijl presenteren het ontwerp van het beeldhorloge dat door Philips verder is uitgewerkt. Aukje: ‘Dat is de oplossing voor het plannen van de dagelijkse bezigheden voor mensen met een gebrek aan tijdsbesef. Het horloge presenteert tijd op een geheel nieuwe manier. Je krijgt pictogrammen of foto’s te zien van activiteiten in combinatie met een geluid- en trilsignaal.’

De titel ‘1000 stappen’ is een metafoor voor de weg die de studenten hebben bewandeld tijdens hun opleiding. De tentoonstelling is vrij toegankelijk van vrijdag 3 tot en met zondag 5 juli van 11.00 tot 17.00 uur in De Halte, aan de Vlaszak 4-6 in Breda. [EvG]