Office 2007: behoorlijk anders

Vanaf 10 augustus zal iedereen met het nieuwe systeem moeten gaan werken. Het gaat om de programma’s Excel, Powerpoint, Word en Access.

Interface heel anders

Om de programma’s beter te leren kennen kunnen medewerkers nu al online verschillende trainingen volgen. ‘De interface is heel anders’, legt Hans Dingemans, coördinator ICT-ontwikkeling uit. ‘Vooral mensen die nu blindelings de weg weten in deze programma’s, zullen daar even moeite mee hebben’, verwacht Anita Vervaart, projectleider ‘Migratie Office 2007’.

Hot desk staat klaar

De helpdeskmedewerkers hebben de training al gevolgd, zodat ze als het nieuwe schooljaar start, iedereen meteen kunnen helpen. Daarnaast wordt er een ‘hot desk’ ingericht. Twee mensen staan de eerste weken klaar om vragen te beantwoorden.

Belangrijk is nu dat Avansmedewerkers eventuele bestanden op C- en D-schijf weghalen, want anders zijn ze de documenten die daarop staan, kwijt. Vervaart waarschuwt ook om op tijd te checken of belangrijke documenten helemaal compatible zijn met Office 2007, zodat niks verloren gaat. Op elke locatie staat in Xplora momenteel een computer waar Office 2007 is geïnstalleerd. In Den Bosch in 109, in Breda in 127 en in Tilburg in 001.

Studenten

Voor de studenten heeft een aantal academies zelf actie ondernomen om hen te ondersteunen. Maar Vervaart en Dingemans verwachten daar niet zoveel problemen. ‘Zij hebben al vaak Office 2007 op hun laptop staan.’

De trainingen zijn te vinden op: office2007.avans.nl. Meer informatie is ook verkrijgbaar via de Avansportal, op de DIF-portlet. Office 2007 is voor een gereduceerde prijs te bestellen via Surfspot.nl.

Naast Office worden ook de pakketten Project en Visio opgewaardeerd. [PM]