Bossche kermis groter dan ooit

De kermis in Den Bosch moet weer de grootste en beste van de regio worden, vindt burgemeester Ton Rombouts. Daarom zijn er dit jaar meer dan zeventig attracties te zien en te beleven. Bovendien is er meer ruimte uitgetrokken voor het zomerse evenement. Alles is verspreid over de Markt, het Kerkplein en de Parade.

Diverse achtbanen

De meest in het oog springende attractie is Around the World: een zweefmolen die zestig meter de hoogte in gaat. Vooral ’s avonds met verlichting levert dat een fraai plaatje op. In het reuzenrad van 54 meter heb je ook een mooi uitzicht over de Brabantse hoofdstad. Naast het traditionele ballengooien en fotoschieten, zorgen diverse achtbanen en de Pirate River voor spanning. De Psycho is een spookhuis waar je niet doorheen rijdt, maar zelf doorheen loopt. Als je durft!

Korting en muziek

Op de website staan verschillende kortingsbonnen voor attracties en eetkraampjes. Bovendien wordt de kermis  opgeleukt met een aantal optredens. Zo is er een waaghals die gaat koorddansen op een bewegend koord en zijn er optredens van onder andere Bart Schuermans, Denny Timmers en Rienie van de Kerkhof. Of het nu je stijl is of niet, er valt in ieder geval genoeg te beleven elke dag. [EvG]