Onderwijsboulevard is bouwput

Aan de kant van de Hogere Agrarische School (HAS) zijn werkzaamheden in volle gang om de randweg Vught te realiseren. De wegen worden daar in de toekomst stukken breder, onder andere om het nieuwe gebouw van het Jeroen Bosch Ziekenhuis te bereiken. Voorlopig zijn er rond spitsuur dus nog files te verwachten, maar als alles klaar is wordt bij Avans komen een stuk makkelijker.

Opengebroken

Wie Avans normaal gesproken via de Stationstunnel benadert, moet een andere route vinden. Die zit nog middenin een grootscheepse opknapbeurt. Ook vanaf de Simon Stevinweg gaat het niet, want de Onderwijsboulevard is aan die kant opengebroken. Op het kruispunt met de Copernicuslaan (bij het Koning Willem I College) komt een rotonde. Vooral voor de studenten van de Akademie voor Kunst & Vormgeving|St. Joost vormt dat een hindernis. Om hun ateliers en de werkplaatsen van hun collega’s in de voormalige DTM loods te bereiken, moeten  ze eerst met hun fiets door een zandbak ploegen.

De enige ongeschonden route naar Avans is die te voet vanaf het station. [EvG]