Oud-student beoogd vakbondsleider

Klaver wordt de opvolger van Klaas Pieter Derks. De oud-student van Avans heeft aangegeven dat hij zich bij CNV wil richten op het stimuleren van de Nederlandse kenniseconomie. ‘In de overlegeconomie die Nederland kenmerkt, spelen de vakbonden een belangrijke rol in de discussie over de toekomst van de economie. De arbeidsmarkt en de sociale zekerheid vragen om modernisering’, meldt hij op de site van CNV Jongeren.

Levenlang leren

Klaver wil dat de vakbond een rol gaat spelen bij het levenlang leren van werknemers. Zo kan een vakbondslidmaatschap een soort keurmerk worden, die de marktwaarde van werknemers vergroot. Zijn agenda wil hij richten op verandering en duurzame werkgelegenheid. Ook wil hij een verjongingsslag maken in de vakbond.

Klaver was anderhalf jaar voorzitter van Dwars, de jongerenbeweging van GroenLinks. Hij heeft Social Work gestudeerd aan Avans Hogeschool in Den Bosch en studeert momenteel Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. [EvG]