Buschauffeur meest lucratieve bijbaan

Het duurt even om je groot rijbewijs te halen, maar de extra rijlessen betalen zich uit. Want als buschauffeur kun je bij de rijkere studenten horen. Van alle bijbaantjes cash je als chauffeur het meest. Zo verdien je twaalf tot vijftien euro per uur. Dat meldt de website Breda Vandaag.

Horecawerk vooral leuk

De studentenuitzendbureaus hebben vacatures voor chauffeurs en zoveel studenten met een groot rijbewijs zijn er niet. Tel uit je winst, als je bij deze selecte schare hoort. Het best verdienende bijbaantje dat op de tweede plek staat is administratief werk, met een gemiddeld uurloon van twaalf euro.

Ben je niet vies van nare luchtjes, dan kun je als vuilnisman voor tien euro per uur aan de slag. Kies je toch liever voor de horeca, doe het dan vooral omdat je het leuk vindt. Met vijf tot zeven euro per uur levert dat heel wat minder op. [EvG]