Kenniscafe: Games voor revalidatie

De bijeenkomst vindt plaats in het Grand Café van Avans Hogeschool aan de Hogeschoollaan in Breda, van 19.00 tot 20.00 uur en is voor iedereen toegankelijk.

Onder het genot van een drankje kunnen bezoekers kennismaken met deze vorm van ‘serious gaming’, games die niet alleen voor de ‘fun’ zijn, maar een bepaald doel hebben.

Gebruik bij revalidatie

In verpleeghuis Wieckendael in Roosendaal wordt op het moment gewerkt met deze techniek, die is ontwikkeld door Silverfit in samenwerking met fysiotherapeuten. Het lectoraat van Rademaker doet onderzoek naar de waarde van het gebruik ervan bij revalidatie bij ouderen.

Voor de avond zijn mensen uit het werkveld uitgenodigd. De organisatie heeft ook uitnodigingen gestuurd naar middelbaren scholen. Hun hoogste klassen zijn welkom. ‘Wellicht is het interessant voor een profielwerkstuk’, legt organisator Astrid Damen uit.

Kennis maken met Avans

Ook mensen uit de buurt van het Avansgebouw kunnen de avond bezoeken en zo kennis maken met Avans.

Avans wil regelmatig kenniscafés organiseren in samenwerking met zijn lectoraten, met de bedoeling kennis te delen met relaties buiten de school. Meer informatie is verkrijgbaar via Astrid Damen, 076-5250550.

Aanmelden voor 24 september mag, maar hoeft niet per se. [PM]