Oud-student in race VN jongeren

Als hij wordt gekozen bij de VN, mag de Bosschenaar zijn mening geven over jeugdgerelateerde onderwerpen en oplossingen aandragen. De verkiezing gaat tussen hem en nog vijf andere jongeren uit Nederland.

Direct in het vliegtuig

Kahya is al commissielid voor GroenLinks in de gemeenteraad van Den Bosch en studeert bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg. Deze week voert hij campagne om stemmen te verzamelen. Daarvoor kwam hij gisteren langs op Avans om te flyeren. Na de campagneweek volgt de finale. De winnaar daarvan stapt direct in het vliegtuig naar de Verenigde Naties in New York.

Onderwijs speerpunt

De oud-student heeft onderwijs als speerpunt gekozen voor zijn campagne. ‘Mijn moeder heeft nooit mogen studeren, 46 procent van de meisjes in de wereld kunnen dat nog steeds niet. Dat wij het wel kunnen brengt de verantwoordelijkheid met zich mee om onderwijs ook voor anderen mogelijk te maken’, laat hij weten op Omroep Brabant.

Stemmen op Ufuk kan via deze site of sms Ufuk naar 5040. [EvG]