Oud-student maakt eerste speelfilm

De film, met in de hoofdrollen onder andere Tygo Gernandt en Egbert Jan Weeber, sleepte meteen zijn eerste succes binnen. Het leven uit een dag werd namelijk geselecteerd voor het internationale filmfestival van Rome. Daar doet de film mee in het onderdeel Extra, voor innovatieve filmmakers.

Kalverliefde

Het leven uit een dag is gebaseerd op het gelijknamige boek van A.F.Th. van der Heijden en draait om Benny (Matthijs van de Sande Bakhuyzen) en Gini (Loïs Dols de Jong). De twee verliefde pubers leven in een wereld waar een mensenleven een dag duurt en elke ervaring slechts een keer is te beleven. Voor hun is één dag bij elkaar niet genoeg. Bevangen door hun kalverliefde smeden ze een plan om in de hel, de wereld zoals wij die kennen, te belanden.

Top 25

Mark de Cloe studeerde aan de Akademie voor Kunst & Vormgeving | St. Joost in Breda. In de top 25 van meest illustere oud-studenten van Avans staat hij op de zeventiende plaats. Bekijk de overige opmerkelijke alumni in de eerste uitgave van Punt in dit schooljaar.

Filmfeiten

Naam:         Het leven uit een dag

Regie:         Mark de Cloe

Cast:           Tygo Gernandt, Egbert Jan Weeber, Matthijs van de Sande Bakhuyzen, Hadewych Minis, Loïs Dols de Jong e.a.

Genre:        Drama, Romantiek

Speelduur: 94 minuten