Pabo maakt van kinderboekenweek een feest

De opening op 7 oktober gaat van start met een spectaculaire act van de Pabodocenten.  Kinderboekenschrijver Koos Meinderts komt langs om voor alle eerstejaarsstudenten van de Pabo een workshop te verzorgen. Overige workshops over bijvoorbeeld poëzie, muziek en drama worden gegeven door tweedejaarsstudenten van de Pabo in Breda.

Voorleeskampioen

In de middag is er een voorleeswedstrijd voor geselecteerde eerstejaarsstudenten. Een kritische jury, bestaande uit kinderen van basisschool De Keyzersmolen uit Breda, zullen uiteindelijk beslissen wie zich voorleeskampioen van de Pabo mag noemen.

Xplora organiseert samen met de Pabo voor het tweede jaar activiteiten rondom de Kinderboekenweek. De workshops vinden plaats in Xplora en in het Avansgebouw aan de Hogeschoollaan in Breda. Vanaf donderdag 1 oktober kunnen eerstejaars zich bij de balie in Xplora aanmelden voor de workshops.

De kinderboekenweek 2009 staat helemaal in het teken van eten en snoepen. [MK]