Terug naar overzicht

Studenten onderzoeken merk Breda

‘Branding is de andere kant van marketing’, legt Koen Merkelbach vierdejaars Commerciele Economie uit. ‘We doen onderzoek naar het merk Breda. Wat vinden de inwoners van Breda? Hoe identificeren ze zich met de stad? Op basis van het onderzoek maken we een aanbeveling aan de gemeente.’

Begeleidend docent Kristel Mulderink vult de student aan: ‘Je kunt een merk vergelijken met een diamant. In dit project gaat het erom welke vlakken van de diamant zien de verschillende doelgroepen. Is daar overlap in en hoe ga je dat uitwerken tot één merk

Enquêtes

Met behulp van online-enquêtes proberen de studenten er achter te komen wat Breda tot Breda maakt.  Ze doen onderzoek in verschillende doelgroepen: toeristen, midden- en klein bedrijf, senioren, gehandicapten en studenten. De studenten gaan de resultaten met elkaar vergelijken en kijken of er verschillende raakvlakken zijn tussen diverse doelgroepen

Kritiek op project

De minorstudenten hebben acht weken de tijd om het onderzoek af te ronden. ‘Dat is kort’, zegt Mulderink. ‘Het project is groter geworden dan in eerste instantie de bedoeling was.’

Eindpresentatie

De eindpresentatie van het onderzoek is op 15 oktober. Dan zullen de studenten hun aanbevelingen presenteren aan vertegenwoordigers van de Gemeente Breda en het VVV. [MEdG]

 

Bredanaars kunnen hun stem laten gelden door deel te nemen aan de enquête van de studenten.

Meer lezen?