Tweede editie Solos in Den Bosch

Verschillende studenten van de Akademie voor Kunst & Vormgeving|St. Joost werken ook mee aan Solos. Het festival werd vorig jaar oktober voor het eerst gehouden. Een groot scala aan jongerenculturen komt voorbij aan de bezoekers, maar ook aan toevallige passanten op straat. Er is onder meer foto, film, theater, dans en muziek te bewonderen.

Expo in de stad

Solos start met een theaterdansvoorstelling Pokerface in de Verkadefabriek op 1 oktober. De dag erna is de film Control/freak in het Theater aan de Parade. Ook is er dan op straat en op diverse locaties kunst te zien van de Expo Giants. Dat werk blijft de hele week te zien, in bijvoorbeeld het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch en het Noord-Brabants museum.

Op 3 oktober is er aan de Hinthamerpromenade een art-dans performance, Re-Axtie. Beeldende kunst, dans en mode komen hierbij samen met de straat als catwalk. Hier werkt onder andere kunststudent Vera van der Velden aan mee. Een van de plannen is ook om op een aantal dagen kunst van de jongeren van Solos letterlijk in de etalage te zetten. In verschillende winkeletalages in de stad zullen diverse intieme kunstpresentaties te zien zijn.

Kijk voor het volledige programma op www.solos.nu. [EvG]

In de volgende Punt04, die over twee weken uitkomt, lees je meer over de Solos-voorstelling Re-Axtie van Vera van der Velden.