Uitgaanstip: mooie lelijkheid

Ben je in voor een cabaretvoorstelling op z’n Vlaams? Het Belgische duo Ter Bescherming van de Jeugd (TBJ) treedt komende zondag in het Koningstheater in Den Bosch op met de show ‘Het Beste Van…’. Van dit optreden worden opnames gemaakt voor de Nederlandse en Belgische televisie: VARA en CANVAS zijn erbij.

Experimentele sketches

TBJ bestaat uit Dries Heyneman en Tim Goditiabois, twee voormalig Psychologiestudenten uit Gent. In 2008 wonnen zij het Leids Cabaret Festival. Ze begonnen met hun experimentele humoristische sketches in cafés en jeugdhuizen. Inmiddels rijgen ze de prijzen aaneen met hun naar eigen zeggen ‘ongezonde fascinatie voor mooie lelijkheid’.

Kaarten om de show bij te wonen kosten slechts vijf euro per stuk. Een buitenkans om dit nieuwe talent alvast te ontdekken, voordat ze op tv verschijnen. Er zijn voorstellingen om 16.00 uur en om 20.00 uur. [EvG]