Avans schakelt TMF in bij werving

In het televisieprogramma Wat te doen voor je poen test vj Saar verschillende jobs en loopt een dagje mee met iemand die dat beroep uitoefent. Zo was ze al palingvisser, stuntvrouw, kapster en bouwplaatsmanager.

Sportfysiotherapeut

In de aflevering van aanstaande woensdag  loopt Saar een dagje mee met Gijs van der Bom, sportfysiotherapeut, trainer bij voetbalclub RBC Roosendaal en afgelopen zomer afgestudeerd bij Avans.

Van der Bom werkt sinds de zomer als fysiotherapeut bij Dynamico, een centrum voor gezondheid en beweging in Rucphen. Daarnaast geeft hij training aan de D1 van RBC Roosendaal en is hij via zijn werk als fysiotherapeut verbonden aan de jeugdopleiding van de voetbalclub.

Oefeningen

‘Het was puur toeval dat ik werd uitgekozen om mee te werken aan het programma. Blijkbaar waren ze via medestudenten te weten gekomen dat ik een leuke baan had,’ vertelt Van der Bom. Voor de opnames moest hij een aantal teksten uit zijn hoofd leren en liet hij Saar oefeningen doen. ‘We gingen ook langs bij spelers van het eerste elftal. Normaal gesproken behandel ik hen niet, maar dat was natuurlijk wel leuker voor het programma.’

De TMF-uitzending is onderdeel van de wervingscampagne van Avans. Daarom komt vj Saar tijdens de Open Dag op 14 november ook naar Avans.

Uitzending

Wat te doen voor je poen wordt woensdag 28 oktober om 17.30 uur voor de eerste keer uitgezonden op TMF.  Daarna wordt het programma nog een aantal keer herhaald. [MK]