Stagemarkt CMD groot succes

De stagemarkt wordt goed bezocht. Ruim honderd CMD-studenten kwamen op de markt af op zoek naar een stageplek. Bij bijna elk bedrijf stond wel een Macbook of laptop op tafel met een powerpointpresentatie over hun business. De bedrijven hadden allemaal dezelfde meningen over de markt. ‘Goed georganiseerd’, ‘Fijn om met studenten in contact te komen’ en ‘Ik heb wel een paar interessante studenten gesproken’.

Speeddaten

Naast het gewone informeren aan een tafel, heeft de organisatie ook een speeddate georganiseerd. Aan met rood bedekte tafels houden vijf studenten een een-op-een gesprek met een willekeurig bedrijf. Na een aantal minuten wordt er op een toeter geblazen en is het tijd om door te schuiven. Sommige studenten pakken het wel heel ijverig aan en nemen hun portfolio mee naar het speeddaten. ‘Alles om extra op te vallen bij bedrijven’, is een van de redenen.

Stagemarkt goed bevallen

De organisatie is blij dat de stagemarkt goed is bevallen. ‘Een stagemarkt is erg fijn voor de student. Het vergemakkelijkt enigszins de zoektocht naar een stageplek. We hebben daarom vandaag een hoge opkomst, omdat het zo gemakkelijk is. Er waren 120 inschrijvingen en ik denk wel dat we tegen dat aantal zitten.’ [MEdG]

Foto's: Pieter Floris