Ufuk in finale VN jongeren

De oud-Avansstudent kreeg 60,9 procent van de stemmen, dat was genoeg om de plaats in de finale naar zich toe te trekken. Hij versloeg in de halve finale zijn opponent Ivana Benko, student International Business and Management Studies in Deventer. Ufuk zit nu bij de laatste drie die strijden om de felbegeerde plek bij de VN. De finale is op 24 oktober in Rotterdam.

Stemmen op finaledag

Als hij wordt gekozen bij de VN, mag de Bosschenaar zijn mening geven over jeugdgerelateerde onderwerpen in de wereld en oplossingen aandragen. Ufuk is commissielid voor GroenLinks in de gemeenteraad van Den Bosch en studeert Bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg.

Op de finaledag moet Ufuk nog één keer een stemmenronde winnen om jongerenvertegenwoordiger te worden. Sms daarom op 24 oktober tussen 9.00 en 22.00 uur UFUK naar 5040. [EvG]