Voor heel even muziekproducer

Sommige studenten kijken vandaag wel even raar als een twaalf meter lange, dertig jaar oude bus de binnenplaats oprijdt. ‘Wat een lelijke bus’, is een van de reacties. Maar er komt wel muziek uit. Het is namelijk de Elektruck van oud-kunststudent Roel van de Laar.

E-pulse festival

De Elektruck staat er om het E-pulse festival te promoten. Van de Laar heeft nog een andere missie: ‘We willen iedereen stimuleren om muziek te maken en dat kan in deze bus. Ik ben afgestudeerd aan de kunstacademie in Den Bosch en ik wilde een brug bouwen tussen muziek en de maatschappij. Door workshops te geven in deze bus wil ik dat mensen in aanraking komen met het muziekmaken.’ Het E-pulse festival is festival vol interactieve kunst, e-movies en podiumexperimenten met aandacht voor de nieuwe beeldcultuur, audiovisueel design en de ontwikkelingen op het worldwideweb.

Studenten Avans

Van de Laar merkt wel dat Avansstudenten niet zo geneigd zijn om de bus in te komen. Tegen de middag is er nog geen één student in de Elektruck geweest. ‘Middelbare scholieren en basisschoolleerlingen zijn makkelijker. Maar we staan hier nog tot het einde van de dag. Dus als studenten hun eigen nummer willen maken, moeten ze nu langs komen.’ [MEdG]