Workshops over palliatieve zorg

In Breda krijgen de verpleegkundestudenten workshops voorgeschoteld over onder bijvoorbeeld aandacht voor bijna dood ervaringen, zelfdoding, palliatieve zorg bij moslims en muziek en poëzie bij sterven en dood. Tijdens deze laatste workshop zingt eerstejaarsstudent Verpleegkunde Sam Alberts, ondersteund door docent Jaap van Omme, Alfosina y el mar van Mercedes Sosa.

Quiz

Naast workshops wordt tijdens een quiz de kennis van de studenten gemeten. De gemengde teams krijgen vragen op zich afgevuurd over palliatieve zorg.

Na afloop van de workshops op woensdag gaan de Nederlandse voltijdstudenten mee naar België om te genieten van een pintje in de Antwerpse binnenstad. De volgende dag wonen ze lezingen bij aan de Karel de Grote Hogeschool.

Themaweek

De samenwerking met de Antwerpse hogeschool bestaat al jaren. ‘Elk jaar komen de studenten uit België voor de tweedaagse naar ons toe en gaan wij naar hen’, vertelt docent Jaap van Omme. ‘Dat zal de komende jaren ook wel zo blijven, maar we zijn ook bezig met een themaweek voor tweedejaarsstudenten over palliatieve zorg.’ [MK]