Afstudeerfilms op ‘Film in Brabant: Kort’

‘Film in Brabant: Kort’ laat bezoekers zien wat Brabant te bieden heeft op het gebied van de korte film. Na elke voorstelling wordt een van de makers geïnterviewd en is er een gelegenheid voor een question & answer- sessie.

Donde El Quila Se Paro

Eén van de films is de documentaire van oud-kunsstudent Juan Lopez Maas. Donde El Aquila Se Paro (Waar de adelaar is neergestreken) is al vaak in de prijzen gevallen. Zo won hij de publieksprijs tijdens de Breda Art Awards en de aanmoedigingsprijs van 40.000 euro van het Nederlands Filmsfonds.

Muziekclip met kartonnen dozen

Naast documentaires zijn er ook animatiefilms te zien. Eén van die films is Cardboard van oud-kunststudent Sjors Vervoort. In deze muziekclip worden kartonnen karakters tot leven gebracht. In totaal zijn er voor deze film 1.200 foto’s gemaakt en 800 dozen gebruikt. [MEdG]