AMB-docenten zingen ‘hun Ria’ toe

Van Oeffelen viert dat ze veertig jaar in dienst is bij Avans en voorgangers. Daarom zijn de rollen een keertje omgedraaid: zelf is ze het stralende middelpunt en directeur Jos de Kort stelt zich in haar dienst op. Hij is gebombardeerd tot fotograaf. De directieleden van AMB zingen hun assistente toe, gezamenlijk met alle docenten van de academie, met een zelfbedacht lied.

Steun en toeverlaat

Op haar zeventiende begon Van Oeffelen in 1969 bij een verre voorganger van Avans: als typiste bij de opleiding Maatschappelijk Werk in Vught. Sindsdien raakte ze verknocht aan het onderwijs en schopte het tot managementassistente van het College van Bestuur van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Inmiddels is ze alweer zes jaar de steun en toeverlaat van de directie van AMB. ‘Ze is eigenlijk het vierde directielid van AMB’, zegt adjunct-directeur André Gehring.

Frans van Kalmthout, bestuursvoorzitter van Avans, roemt haar kwaliteiten en ook oud-bestuurder Gerrit Vriend vindt haar een monument binnen de hogeschool. ‘Je hebt vaak jubilea georganiseerd, maar dit is wel de mooiste. Want deze is voor jou.’ [EvG]

Een interview met Ria van Oeffelen staat in de volgende Punt04 die vanaf volgende week in de bakken ligt.