De internationale campagne richt zich voornamelijk op niet-bekostigde studenten. Deze studenten komen van buiten de Europese Unie en betalen 7.650 euro per jaar om bij Avans te studeren.
Study buddy
De studenten krijgen voor dit bedrag colleges, maar ook een study buddy die hen vanaf dat ze uit het vliegtuig stappen wegwijs maakt in Nederland en op de hogeschool. De studenten hoeven ook niet zelf op zoek naar een huis. ‘We wilden in eerste instantie een all-in-one package aanbieden, maar helaas is dat voor komend jaar nog niet gelukt,’ vertelt Irma Borman, coördinator Instroommanagement van de Dienst Marketing, Communicatie en Studentzaken.
Het campagneteam richt zich nu op vier focusgroepen: Aziatische, Turkse, Duitse en Russische markt. De posters en andere campagneartikelen zijn speciaal aangepast voor deze verschillende markten.
Groeimarkt
Dit jaar zijn 376 nieuwe internationale studenten bij Avans aangemeld. ‘De meeste internationale studenten die nu bij Avans studeren zitten, volgen colleges bij de Avans School of International Studies (ASIS) met voornamelijk commerciële en business gerelateerde opleidingen,’ vertelt Irma Borman. ‘Deze opleidingen worden al langere tijd volledig in het Engels aangeboden. Maar steeds meer academies en opleidingen richten zich op de internationale markt. Vanaf volgend jaar worden bijvoorbeeld ook Informatie Technologie en Milieukunde in het Engels aangeboden.’
De markt groeit en daar springt Avans op in. ‘Een internationale student wil heel andere dingen weten dan een Nederlandse student. De ouders spelen bijvoorbeeld een belangrijke rol bij de keuze van de student.’
Website ook voor ouders
De website studyatavans.com die vandaag is gelanceerd, biedt daarom naast veel praktische informatie voor de student ook informatie die gericht is op de ouders. ‘Zij hebben invloed op de keuze van de student. Onder het kopje ‘parents’ staan daarom juist de serieuzere zaken over de opleiding.’ [MK]
Onderste foto door Huub Hameleers
Punt. Of had jij nog wat?