Avansdocent wint aanmoedigingsprijs

De aanmoedigingsprijs is voor het eerst uitgereikt door Zestor (het arbeidsmarkt- en opleidingsfonds voor het hoger beroepsonderwijs) en ECHO (het landelijk expertisecentrum diversiteit in het hoger onderwijs). In totaal zijn dertien professionals vanuit verschillende hogescholen voorgedragen. De Avansdocent is niet de enige die de aanmoedigingsprijs won.

De winnaar is docent aan de Hogeschool van Amsterdam Sharog Heshmat Manesh. Hij krijgt een studiereis aangeboden naar de University of California in Los Angeles. De jury had moeite om één winnaar te kiezen uit de drie finalisten,  daarom hebben ze de nummers twee en drie een aanmoedigingsprijs  gegeven.

Symposium

Diversiteit leeft op Avans. Daarom organiseert de hogeschool het symposium ‘Succesfactoren van niet-westerse studenten’ en een debat op donderdag 10 december van 15.00 tot 18.00 uur in lokaal C006. Verschillende ervaringsdeskundigen geven op het symposium in Den Bosch hun visie op de vraag wie of wat bijdraagt aan het succes van studenten. [MEdG]