Avansstudenten gaan vaccineren

Engelien Calis, directeur van de Academie voor Gezondheidszorg meldde deze samenwerking van de opleiding met de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) en de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen Midden-en West-Brabant (GHOR) gisteren in BN/DeStem.

Geselecteerd

Studenten uit het tweede tot en met vierde jaar van de opleiding die bekwaam en bevoegd zijn om te vaccineren worden geselecteerd. De studenten zelf worden ook ingeënt.

De samenwerking tussen de hogeschool en de twee instanties zat al langer in de pijpleiding, maar wordt nu versneld doorgevoerd. ,’Toen maandag het nieuws naar buiten kwam dat Ab Klink heeft besloten ook heel jonge kinderen te laten inenten, is ons meteen gevraagd of we hieraan mee willen werken. We hebben direct “ja” gezegd. Het gaat immers om een gigantische operatie: er moeten 250.000  vaccinaties worden uitgevoerd in twee weken,’ vertelt Calis in BN/DeStem.

Ook verzorgers gevraagd

Naast de studenten zijn ook verzorgers uit de Thuiszorg en de ROC’s gevraagd om mee te helpen vaccineren. De vaccinaties vinden plaats in de weken van 23 november en 14 december. [MK]