Hbo-jurist verovert de arbeidsmarkt

Hbo-juristen zijn nieuw op de arbeidsmarkt. Waarvoor zijn zij inzetbaar? De Engelse professor Richard Susskind, een trendwatcher voor de juridische wereld, geeft op 1 december zijn visie hierop.

Docent Suzanne de Rooy promoveert op de hbo-jurist binnen het juridisch werkveld. Zij is jarenlang advocaat geweest en vertelt over de plaats van hbo-juristen in de praktijk.

Debat

Het congres, waar alle tien HBO-Rechtenopleidingen in Nederland bij betrokken zijn, sluit met een debat tussen mensen uit het juridisch werkveld en twee oud-studenten HBO-Rechten.

Het vindt plaats op 1 december bij de Juridische Hogeschool in Tilburg. Geïnteresseerden kunnen zich tot 28 november aanmelden via events-jhs@fontys.nl. Het congres begint om 13.30 uur. [AR]