Kinderdromen komen uit bij Avans

71 basisschoolleerlingen zijn vandaag bij Avans druk aan het programmeren en testen. De First Lego League is een jaarlijks terugkerende wedstrijd waarin teams van basisschoolleerlingen het tegen elkaar opnemen op verschillende onderdelen. Zo moeten zij hun visie presenteren met betrekking tot een technisch vraagstuk.

Programmeren en testen

Het afleggen van een parcours met hindernissen is een ander onderdeel van de wedstrijd. De groepjes zijn de hele ochtend in de Plaza in Breda aan het testen, programmeren en opnieuw testen. Alles om zo goed mogelijk de opdracht te laten slagen.

Tussendoor mogen de jongens en meisjes hun eigen slijm maken, een digitale brug bouwen of een glaasje fris halen. Alles met de bedoeling de jongeren enthousiast te maken voor techniek. De beste teams mogen meedoen aan de Benelux Finale die eind januari 2010 plaatsvindt bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. [AR]

Bekijk ook het filmpje: