Matchmaking voor afstudeerders

Veertig studenten en dertig bedrijven zullen morgenmiddag vanaf 16.15 uur kort kennis met elkaar maken en afstudeeropdrachten bespreken.  De opdrachten variëren van het schrijven van een communicatieplan tot het doen van markt onderzoek.

‘De bedrijven hebben deze opdrachten al op het Kennisplein geplaatst, studenten weten dus al met welke bedrijven ze vooral willen praten’, vertelt Corine Hansum van de AMBM.

Gezamenlijke training

Voorafgaand aan de speeddate krijgen zowel studenten als bedrijven een gezamenlijke training om de besprekingen zo effectief mogelijk te laten verlopen.

‘Bedrijven en studenten schrijven hun ideale match op. Tijdens de borrel bekijken wij welke keuzes gemaakt zijn en maken we de matches bekend’, zegt Hansum. De afstudeerders beginnen in februari aan hun opdracht.

Het speeddaten is georganiseerd door de AMBM in samenwerking met de Kamer van Koophandel en Avans Ondernemerscentrum. [AR]