Terug naar overzicht

Minder bezoekers voor St. Joost

Vorig jaar trok de open dag in november van de Bredase kunstacademie, ‘St-Joost’, 1.065 bezoekers. Dit jaar kwamen er 748 geïnteresseerden op af.

Geen eigen campagne 

‘We hebben dit jaar voor het eerst geen eigen campagne gevoerd’, legt Chabot uit. Dat was volgens hem een bewuste keuze. ‘Wij plaatsten, naast de campagne voor heel Avans van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken (DMCS), zelf advertenties. Maar vanwege ons beperkte budget, hebben we dit jaar gekozen om in te zetten op de masteropleidingen. Die zijn internationaal, daar moet je wel voor adverteren. Voor de bachelors betaal je eigenlijk al een gedeelte van je budget aan de DMCS.’

 

Wat volgens Chabot ook meespeelt is dat Avans en de kunstacademie dit jaar niet op de studiebeurs in Utrecht stonden. ‘Dat is voor ons belangrijk, want wij werven landelijk en niet regionaal, zoals de meeste hbo’s.’

 

Minder aanhang

Hoewel er minder bezoekers waren, had Chabot wel het gevoel dat er dit jaar vooral heel gerichte belangstellenden op de school afkwamen. ‘We zagen veel minder aanhang in de vorm van vaders, moeders en vriendinnetjes.’

 

Uiteindelijk maakt het voor het studentenaantal van de kunstacademie niet uit. De school heeft altijd veel meer aanmeldingen dan plaatsen. In Den Bosch was het bezoekersaantal gelijk aan vorig jaar. Chabot weet niet waarom deze vestiging blijkbaar niet heeft geleden onder het andere adverteerbeleid. [PM]   

 

Eerder verschenen artikel op 16 november: Drukke open dag in Den Bosch

Meer lezen?