Terug naar overzicht

Open dag Avans is beleving

Als publiekstrekker reist vj Saar van TMF, samen met twee rappers, langs drie Avanslocaties. Daar presenteert ze een zogenoemde studiebattle. De twee rappers verdedigen elk een beroepsgroep en gaan met elkaar het ‘gevecht’ aan.

‘We willen aankomende studenten niet alleen maar informatie verschaffen maar ook een beleving voor hen creëren’, vertelt Krista van Berkel van het campagneteam van de dienst Marketing, Communicatie en Studentzaken over de aanpak van de campagne en de open dag.

Breakdancevoorstellingen 

Het campagnebeeld op de posters die nu overal te zien zijn, komt terug op de open dag. Daarom zijn breakdancers uitgenodigd die voorstellingen geven voor de ingangen van de gebouwen.

Naast de informatiestands van opleidingen en academies kunnen scholieren speeddaten met huidige en oud-studenten. Ook worden er masterclasses gegeven door oud-studenten. ‘Zij zijn nu aan het werk en vertellen over hun keuzes en wat ze momenteel doen.’

Online media 

De campagne van Avans richt zich meer en meer op online media. ‘We verschijnen met banners op verschillende websites en onze poster is te zien als achtergrond van nalden.net. Ook wordt via het TMF-programma Wat te doen voor je poen reclame gemaakt voor Avans’, licht van Berkel toe. ‘Er zijn nog steeds posters en folders, maar we vernieuwen steeds meer.’

De huidige campagne is helemaal gericht op voltijdstudenten. ‘Voor deeltijdstudenten en internationale studenten is een heel andere aanpak nodig’, vertelt Van Berkel. ‘Er loopt nu een onderzoek naar de beweegredenen van deeltijdstudenten om voor Avans te kiezen.’ [MK]

Lees ook het eerder verschenen bericht over dit onderwerp:

Avans schakelt TMF in bij werving – 26 oktober 2009

Meer lezen?