Spring en dans, Sinterklaas bij Avans

Er wordt volop gesprongen, gedanst en gesnoept in de kantine van de Lovensdijkstraat in Breda. Bij de deur krijgen de kinderen van Avansmedewerkers zwarte Pieten mutsen uitgereikt en een tekstvel met daarop het Sinterklaas bij Avans lied.

Iets voor half vier komt de goedheiligman dan eindelijk zelf binnen met zijn Pietengevolg. Hij wordt door de kinderen met veel spanning onthaald. En het Sinterklaas bij Avans lied wordt in het begin wat onwennig ingezet. De Sint merkt op dat hij de melodie kent van een K3-liedje en het een mooi nummer vindt.

Puzzeldozen en bordspellen

Daarna is het moment aangebroken waar de kinderen eigenlijk voor komen: de cadeau’s. De jongste kinderen mogen als eerste bij de Sint komen en daarna bij de Pieten een cadeau halen. Van puzzeldozen, tot auto’s en bordspellen: de Sint weet precies waar ieder kind blij mee is.

Even na vijven is de kantine weer leeg en een stuk rustiger, alleen de vertrapte pepernoten op de vloer en het gescheurde cadeaupapier wijzen op de leuke middag die veel kinderen hebben doorgebracht op het werk van vader of moeder. [AR]