Student is grenzeloos verliefd

Britt studeerde afgelopen jaar af bij Avans en direct daarna besloot ze haar Bossche studentenkamer in te ruilen voor een appartement in Zuid-Spanje. En dat alles voor de liefde. Klinkt prachtig, maar ze kent ook moeilijke momenten. Zo zijn haar ambities inmiddels tot het nulpunt gedaald, vertelt ze in het tv-programma Grenzeloos verliefd.

Alles achtergelaten

De aflevering met Britt is gisteren uitgezonden op Net5. Ze is gevolgd vanaf de dag van haar laatste tentamen. Te zien is hoe ze daarna verhuist naar het appartement waar ze met haar vriend Paco gaat samenwonen. ‘Ik ben zo verliefd op hem dat ik alles voor hem heb achtergelaten. En dat ik daar niet eens twee tellen over hoefde na te denken’, vertelt ze.

Maar met haar diploma kan de oud-student niet veel doen in Spanje. ‘Ik wil niet lang achter een bar staan, na vier jaar studeren’, stelt Britt. Maar het zoeken naar een goede baan blijkt zwaar. Op sites van uitzendbureaus in de regio staan nul resultaten in de hele provincie van Cordoba. ‘Dat is wel even triest. De ambities die ik met mijn studie had, hebben nu het nulpunt bereikt.’

Lieve schoonfamilie

Ook is het wennen aan de cultuur, want de schoonfamilie eist veel tijd op. ‘Die willen dat we vier of vijf keer per week langskomen om te eten.’ Maar de liefde met Paco maakt alles goed. Britt is gelukkig in Spanje en blij met haar keuze om te emigreren. ‘De leegte wordt opgevuld met andere dingen. Paco is een supervriend, Spanje is een mooi land en ik heb een lieve schoonfamilie’, zegt ze in het programma.

De aflevering met Britt en Paco kun je hier bekijken. Wil je de verrichtingen van Britt tijdens haar afstudeerstage nalezen, dan kan dat via http://brittjepitje.waarbenjij.nu/. [EvG]