‘Succesfactoren van niet-westerse studenten’

Wil je weten hoe studenten uit een kansarme groep toch succesvol kunnen zijn? Dan is het symposium een aanrader. Verschillende ervaringsdeskundigen geven hun visie op de vraag wie of wat bijdraagt aan het succes van studenten.

Van junkie tot directeur

De dagvoorzitter is Avansdocent Youssef Azghari. Er komen ook twee gastsprekers. Rick Wolff doet onderzoek naar het studiesucces van niet-westerse allochtone studenten in het hoger onderwijs. Gastspreker Abkader Chrifi vertelt over zijn metamorfose van junkie tot directeur aan de hand van zijn boek ‘Succes ligt op straat’.

Debat

Bij het afsluitende debat participeren in het panel behalve de drie sprekers ook een studentendecaan, Martin de Leau, en drie studenten van Academie voor Sociale Studies.

Samen sterk

Het symposium is op donderdag 10 december van 15.00 tot 18.00 uur in lokaal C006. Het vormt de afsluiting van het Avans-project ‘Samen Sterk’, een project ter bevordering van de in- en doorstroom van allochtone studenten. [MEdG]