Viceburgemeester New York op Avans

De aandacht voor nazorg na detentie is de afgelopen jaren sterk toegenomen in Europa en Amerika. Duidelijk is dat alleen opsluiten van delinquenten niet voldoende is. Verschillende sprekers gaan in op projecten en onderzoeken naar nazorg, zoals risicotaxaties, criminogene factoren, begeleiding en het vinden van werk voor ex-gedetineerden.

Lectorale rede

Een delegatie uit New York komt op dinsdag 10 november naar Avans in Den Bosch. Daar zullen zij vanuit de praktijk, beleid en de wetenschap het onderwerp belichten. Aansluitend spreekt Avanslector Bas Vogelvang zijn lectorale rede uit. Hij is lector Reclassering en Veiligheidsbeleid.

Viceburgemeester New York

Speciale gast is Linda Gibbs, de viceburgemeester van New York met welzijn en zorg in haar portefeuille. Ze coördineert het netwerk van non-profit organisaties op het gebied van dak- en thuislozenzorg in de stad en verzorgt een lezing over haar aanpak.

Ook Mindy Tarlow, directeur van een bedrijf dat ex-delinquenten aan een baan helpt, Divine Pryor, docent strafrecht van New York University, John Feinblatt, coördinator strafrecht in New York en de Canadese wetenschapper David Robinson gaan in op het onderwerp.

Amerika-correspondent Jan Tromp van de Volkskrant is dagvoorzitter. De bijeenkomst ‘Perspectieven voor jongvolwassen na detentie’ is van 11.00 tot 17.30 uur op Avans in Den Bosch. Toegang is 95 euro, voor studenten is dat 45 euro. [EvG]