Plafond moet eraf voor mbo-studenten

De speerpunten van de samenwerking zijn goede voorlichting voor studenten en heldere communicatie tussen de instellingen. ‘Daarnaast willen we docenten de kans bieden om ideeën uit te wisselen met collega’s van een ander opleidingsniveau,’ aldus Avansbestuurder Van Kalmthout.

Van Kalmthout en Rob Franken, bestuursvoorzitter van ROC West-Brabant, tekenden hiervoor gisteren in Breda een convenant.

‘Volledige potentieel benutten’

Volgens Franken moeten mbo-studenten hun mogelijkheden optimaal benutten. ‘Uit onderzoek is gebleken dat zo’n veertig procent van de leerlingen op mbo 3 en mbo 4 niveau onvoldoende wordt uitgedaagd. Deze studenten behalen hun diploma met goede cijfers, maar we moeten juist hun potentieel juist maximaal benutten. Het plafond moet eraf.’ [AvR]