Gratis sporten bij BRESS

BRESS stimuleert sportiviteit onder studenten uit Breda. Naast het standaardprogramma organiseert de stichting tijdens de Open Huis weken aanvullende activiteiten. De toegang is gratis, maar de organisatie vraagt deelnemers zich wel aan te melden via de BRESS-site.

Workshops

Donderdag 4 februari wordt een oefentraining unihockey gehouden, een combinatie van ijshockey en zaalhockey. Een week later geeft geeft Ryan Rademakers op 11 februari een hiphopworkshop. Rademakers was eerder kandidaat bij So You Think That You Can Dance?

Squash

Wie voor het eerst op een squashbaan wil staan, kan tijdens de Open Huis Weken zijn debuut maken. Voor leden is de baanhuur gratis, niet-leden betalen een euro per half uur. Squash behoort naast zumba, Body Shape en fitness tot de populairste sporten van BRESS.

Iedereen welkom

BRESS-medewerker Mariëlle Zijlstra nodigt alle studenten uit naar het sportcentrum te komen. ‘Iedereen is welkom en er zitten geen verplichtingen aan vast.’ BRESS heeft op dit moment ruim 2100 leden, maar volgens Zijlstra is het plafond nog lang niet bereikt. ‘We hebben de ambitie om te groeien tot minimaal drieduizend leden.’

Halfjaarkaart

Tijdens de kennismakingsweken kunnen studenten een halfjaarkaart voor BRESS aanvragen. De sportkaart kost vanaf 1 februari zestig euro voor zes maanden, terwijl je voor een jaarkaart honderd euro betaalde. Het sportcentrum ligt op loopafstand van Avans aan de Nieuwe Inslag 99 in Breda. [AvR]