Terug naar overzicht

Markstrat: niet ‘zomaar een spelletje’

In groepjes bestaande uit verschillende nationaliteiten proberen de studenten in Markstrat een virtueel product in de markt te zetten. Uiteindelijk is het de bedoeling door middel van fictieve beslissingen zoveel mogelijk winst te maken. Het spel wordt jaarlijks georganiseerd door Dukenet, een netwerk van veertien buitenlandse universiteiten en hogescholen.

Bedrijfsleven

‘Het gaat hier niet om zomaar een spelletje,’ verduidelijkt docent Marjolein Rojo, ‘Dit is een toonaangevend simulatiespel dat ook wordt gebruikt in het bedrijfsleven. Ik heb studenten weleens horen zeggen dat ze tijdens deze week meer leren dan tijdens vier jaar van hun opleiding. Dat is misschien wat overdreven, maar het geeft wel aan wat voor indruk alles maakt.’

De belevenissen van de studenten zijn ook via internet te volgen.  Tweedejaarsstudent Advanced Business Creation Mirjam Stuurwold verhaalt van 23 tot 30 januari op haar weblog over de avonturen van de Avansdelegatie. [CT]

Meer lezen?