Terug naar overzicht

SBRM’er wint quiz supermarktsite

In de Eindejaarsquiz van Distrifood.nl kregen bezoekers van de website vierentwintig meerkeuzevragen op supermarktgebied voor de kiezen. De deelnemers werd bijvoorbeeld gevraagd naar de nieuwste slogan van de groente-afdeling van Plus en naar de bijzondere halal-producten van Super de Boer. Van het maximale puntenaantal van 240 sleepte Danny er 190 binnen. Hij liet daarmee de runner-up, die 164 punten vergaarde, een straatlengte achter zich.

Albert Heijn

Sup heeft op de supermarktsite wel een verklaring voor zijn winst: ‘Door mijn studie ben ik bovengemiddeld geïnteresseerd in vakinformatie. Ik ga na mijn colleges iedere dag naar Distrifood.nl om daar het laatste supermarktnieuws te volgen.’ Daarnaast werkt de student sinds drie jaar bij de Albert Heijn in Oisterwijk.

Om tot een zo hoog mogelijk aantal punten te komen, bedacht Sup een strategie voordat hij aan de quiz begon. Hij besloot om iedere vraag zo snel mogelijk te beantwoorden: ‘Iedere seconde kost je één punt. Er waren maar een paar vragen die ik niet of niet zeker wist. Bij die vragen heb ik snel gegokt. Kennelijk met succes.’

Beertender

Met de winst van de Eindejaarsquiz legde Sup beslag op een lucratief prijzenpakket. Als winnaar ontving hij onder andere een Nescafé Dolce Gusto-koffiemachine, een Heineken Beertender, een led-lamp van Philips en het boek De ge9 stappen naar succes van oud-C1000-ondernemer René Peek. [CT]

Meer lezen?