Studenten Pabo krijgen krantje

Top tien

‘Ik schrok toen ik in december het oordeel in de Keuzegids Hoger Onderwijs zag’, legt Nicole van Son, directeur van de Pabo in Breda uit. De Pabo is weliswaar in de ranglijst gestegen van plaats 30 naar 23, maar dat is voor Van Son niet goed genoeg. ‘We horen in de top tien thuis.’

Het oordeel in de Keuzegids Hoger Onderwijs wordt voor het grootste gedeelte bepaald door de eigen studenten die mogen oordelen over bijvoorbeeld het onderwijsprogramma, de lesmethode en de docenten. Pabostudenten uit Breda gaven de opleiding een 6,4. Daarnaast krijgt een opleiding met veel afhakers of vertraagde studenten minpunten.

Betere communicatie

‘Onze accreditatie was goed, het expertoordeel was goed. Alleen het oordeel van onze eigen studenten blijft achter. Het lijkt wel of studenten niet weten dat we het landelijk gezien goed doen en zeer innovatief zijn.’ Daarom wil Van Son een Pabokrantje speciaal voor studenten om ‘beter te communiceren’ wat de Pabo doet.

De studentenkrant wordt een bewerking van de nieuwsbrief die de medewerkers voortaan in het postvak krijgen en de glossy nieuwsbrief die het Kenniscentrum Pabo ‘Partner in Kennis‘ sinds kort voor het werkveld uitbrengt. [ID]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Keuzegids: Avans op drie – 02-12-2009