Agenda voor een geslaagd carnaval

Roze outfit

In de Bredase kantine kunnen sommige studenten niet wachten tot het feest begint. Derdejaarsstudent Verpleegkunde Laura Picokrie viert carnaval in Raamsdonkveer. ‘Ik heb er naar uitgekeken. Ik ga vijf dagen op stap. Mijn outfit is al klaar; ik ga helemaal in het roze dit jaar. Roze vleugels, roze kroontje en roze staf. Ik heb er zin in.’

Ook eerstejaarsstudent Accountancy René van Santbergen gaat vijf dagen op rij carnaval vieren. ‘Ik ga naar Moerdijk, mijn woonplaats, en naar Breda. Ik loop met een groep vrienden mee aan de optocht en ik doe mee aan een playbackshow. Ik heb een tiroler-kostuum, een babypak en een K3-outfit, daarmee moet ik de dagen wel doorkomen.’ [AvR]

Agenda

Elk dorp en stad viert op zijn eigen manier carnaval. Bekijk hier welke stad zijn programma het beste op jouw voorkeuren heeft aangesloten.

Breda / ‘t Kielegat

Zaterdag

22.00 uur: Retrodelux. Zo’n beetje elk genre wordt in de Mezz gedraaid, behalve carnavalsmuziek.

Zondag

21.00: Caraïbisch Carnaval. Ondanks het winterseizoen schalt er exotische muziek door het Chassé Theater.

Maandag

12.49: Optocht van ‘t Kielegat. De stoet gaat van start op de Haagdijk en eindigt in de Boschstraat.

17.30: Prijsuitreiking en Optochtenbal in het Chassé Theater.

Dinsdag

19.00: Afscheid van carnaval op de Grote Markt. En beginnen met aftellen naar carnaval 2011!

Tilburg / Kruikenstad

Zaterdag

14.11 uur: Aankomst van de Prins op Centraal Station. Optocht naar de stad, en op de Heuvel wordt de Kruikezèker op zijn voetstuk geplaatst. Carnaval is officieel begonnen!

Zondag

13.00: Opstoet door centrum van Tilburg. Opstellen bij de Piushaven en aankomst op de Heuvel.

17.00: Prijsuitreiking bij de Kiosk op de Heuvel

18.00: In Lichterlaaje. Carnavalsfeest in alle cafés van de Paleisring

Maandag

20.00: Kruikenstad in koor. Op de heuvel met z’n allen de longen uit je lijf zingen.

20.00 – 23.30 : Fist@heuvel: De naam zegt het al; groot feest op de Heuvel

23.00 – 24.00: Et Sebiet. Slotbijeenkomst op de Heuvel. De Kruikezèker wordt van sokkel gehaald en het motto van 2011 wordt bekendgemaakt.

Den Bosch / Oeteldonk

Zaterdag

21.33 uur: D’n Blauwe Avond. Een meezingfeest in Hoftheater der Amadeiro's.

Zondag

11.11: Intocht van Prins Carnaval en overhandiging van de sleutel. Het beeld van carnavalsicoon Knillis wordt onthuld.

Maandag

12.33: Optocht van Oeteldonk. Aansluitend feest in alle kroegen.

Dinsdag

23.33: Na drie dagen wordt carnaval afgesloten met het weghalen van Knillis. Echte carnavalsliefhebbers laten hun tranen in vrije loop.

Nog twee fijne carnavalsplaten om in de stemming te komen:

'Zachte G, harde L' – Jos van Oss

'Dronkord' – Gary