De impact van politiek geweld

Opgroeien met haat

Al-Krenawi werkt op de grens tussen Westen en Midden-Oosten, en tussen politiek en welzijn. Hij deed onderzoek naar het Israël-Palestina conflict, maar ook naar bijvoorbeeld bloedwraak en polygamie. Volgens Al-Krenawi blijft de cyclus van haat in het Midden-Oosten bestaan, omdat jongeren opgroeien met geweld en traumatische gebeurtenissen, zoals de dood van familieleden.

Al-Krenawi is werkzaam aan de faculteit voor Social Work aan de Ben-Gurion University of the Negev in Israel. Op dit moment werkt hij als gastdocent in Canada. De professor is deze week in Nederland en komt naar Avans voor zijn gastlezing en voor twee discussiebijeenkomsten met studenten over de multiculturele samenleving en over culturele diversiteit in relatie tot social work.

Studium Generale

De lezing van donderdagmiddag is in het kader van het Studium Generale van de Academie voor Sociale Studies in Breda. De lezing is in het Engels.

De bijeenkomst op donderdag 25 februari duurt van ongeveer 14.30 tot 16.30 uur en vindt plaats in collegezaal HF 003. De middag is voor iedereen vrij toegankelijk. [LJ]