Dode bij brand in Gronings studentenhuis

De brand ontstond om half acht 's morgens in een bovenwoning aan de Oude Ebbingestraat, vlakbij de Grote Markt. De hele ochtend werd al gevreesd voor het leven van de jonge vrouw. Het slachtoffer woonde niet in het studentenhuis, maar was er op bezoek. Sinds het uitbreken van de brand was ze vermist.

Ademhalingproblemen

Pas toen de brandweer het vuur 's middags onder controle kreeg konden hulpdiensten het huis in om naar de vermiste studente te zoeken. Zes bewoners wisten wel op tijd aan het vuur te ontkomen. Twee van hen zijn met ademhalingsproblemen opgenomen in het ziekenhuis.

Het studentenhuis aan de Oude Ebbingestraat, vlakbij de Grote Markt, is volledig uitgebrand. De bewoners worden opgevangen. Ook aangrenzende panden liepen schade op. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. [HOP/BL]