Extra prijzen voor invullen studentenenquete

Gadgets

De Stichting Studiekeuze123, organisator achter het studentenonderzoek, verloot landelijk een aantal MacBooks, iPods en waardebonnen van bol.com. Maar sommige academies van Avans doen daar nog een schepje bovenop. De Academie voor Bouw en Infra (AB&I) in Tilburg verloot bijvoorbeeld als extra aanmoediging drie iPods en tien bol.com-waardebonnen onder haar deelnemende studenten.

Ook de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ) in Breda volgt het goede voorbeeld, door onder de AGZ-respondenten vijf extra iPods te verloten. Bij de Avans School of International Studies (ASIS) maken de studenten zelfs kans op gadgets als een e-book reader en een touchscreen telefoon.

Goed doel

De Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) in Breda verloot twee Wii’s. Daarnaast zij steunt ook het goede doel: voor iedere AMBM-student die de enquête invult, doneert de academie vijftig cent aan Avans2Africa. De opbrengst van deze actie van AMBM-docent Giel Steehouder gaat naar een project voor kansarme kinderen in Gambia.

De Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) in Breda koppelt de extra beloning aan een eigen doel: als minimaal vijftig procent van de ATGM-studenten de enquête invult, geeft de directie 1.000 euro aan de studenten. Dat geld kan bijvoorbeeld worden besteed aan een feest of aan de aanschaf van een Wii voor in de ATGM-hal, zo stelt de directie voor. Suggesties van studenten, waar het geld aan besteed kan worden, zijn welkom.

Actieve communicatie

De Academie voor Management en Bestuur (AMB) in Den Bosch en de Academie voor Media en User Experience (AMUX) in Breda, die geen extra prijzen of geld beschikbaar stellen, benadrukken overigens wel dat ook zij hun studenten actief stimuleren de enquête in te vullen, bijvoorbeeld via Blackboard.

Deze week moeten alle Avansstudenten de mail van Studiekeuze123 over de NSE binnen hebben. De enquête kan tot en met 12 april ingevuld worden. [LJ]

Zie ook eerder verschenen artikel:

Win een van de tien MacBooks 02-02-2010