Vrijheid in 1100 woorden

En toen, tóen voelde ik me echt vrij is het thema van de wedstrijd. Aan jou de taak om in maximaal 1100 woorden uit te leggen wat vrijheid voor jou betekent.

De geest prikkelen

Aan het essay zijn een paar voorwaarden verbonden. De woorden moeten de geest prikkelen en dienen een filosofisch referentiekader als basis te hebben. Daarnaast is een originele invalshoek en een mooie, toegankelijke schrijfstijl een must en mogen deelnemers niet ouder zijn dan 27 jaar.

Een vakkundige jury beoordeelt de inzendingen. De jury bestaat uit filosoof en hoogleraar Filosofie Paul Cobben, literatuurwetenschapper Odile Heynders en journalist Stijn Dunk. De winnaar ontvangt 500 euro en vindt zijn tekst terug in het universiteitsblad Univers.

Dag van de Filosofie

De winnaar wordt op zaterdag 24 april tijdens de Dag van de Filosofie bekendgemaakt in het Tilburgse Midi-theater. De Dag van de Filosofie is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit van Tilburg, Avans Hogeschool en de gemeente Tilburg.

Mail je wijze woorden voor 22 maart in een word-bestand naar dagvandefilosofie@uvt.nl onder vermelding van ‘essay’ samen met je contactgegevens, leeftijd, studierichting en de universiteit of hogeschool waar je studeert. [AvR]