Win 700 euro met designwedstrijd

Design Against Fur is een jaarlijkse designwedstrijd voor studenten wereldwijd. De competitie is verdeeld over vier regio’s: China, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en Europa. De opdracht is om een creatieve en aansprekende poster of animatie te ontwerpen met de boodschap dat bont dragen onnodig is. ‘Dieren mogen niet vermoord worden, zodat mensen hun huiden kunnen dragen’, vindt organisator Bont voor Dieren.

Konijnenbont

In de campagne van 2010 staat het konijn centraal. Jaarlijks worden tientallen miljoenen konijnen in slechte omstandigheden grootgebracht voor hun huid, schrijft de organisatie. Konijnenbont wordt niet alleen gebruikt voor jassen of handschoenen, maar ook om knuffels te vullen. Het bont is goedkoper dan dat van andere dieren. Voor één jas zijn zo’n dertig tot veertig konijnen nodig.

Doelgroep van de campagne zijn imagobewuste jonge vrouwen van achttien tot dertig jaar met een bovenmodaal inkomen. De inzendingen worden beoordeeld door marketingexperts en mogelijk gebruikt in een internationale campagne.

25 certificaten

Er zijn geldprijzen te winnen en de studenten krijgen certificaten voor hun portfolio. In elke regio mogen 25 certificaten van lof worden uitgedeeld. Elke regio krijgt drie winnaars; de nummer één krijgt 700 euro, de nummer twee 300 euro en de derde 150 euro. De drie finalisten van elke regio strijden om de ‘grote prijs’ van 1.000 dollar. Ook is er een publieksprijs van 500 dollar via een stemming op de website.

De winnende werken worden gepromoot op verschillende sites en in tentoonstellingen. Al het beeld moet door de student zelf zijn gemaakt. Gebruik van beeldmateriaal van derden is verboden.

Inschrijven kan tot 26 maart. [EvG]